www.Ishraaq.in (The world wide of Islamic philosophy and sciences)

وَأَشۡرَقَتِ ٱلۡأَرۡضُ بِنُورِ رَبِّهَا

  زينب سلام عليھا کي حشمت و عظمت کے لئے يهي کافي تھا کہ انھيں خالق حکيم نے علم لدني ودانش وھبي سے سرفراز فرمايا تھا اور

 زينب ايک فردنهيں بلکہ اپنے مقدس وجود ميں ايک عظيم کائنات سميٹے هوئے هيں ايک ايسي عظيم کائنات جس ميں عقل و شعور کي شمعيں اپني مقدس کرنوں سے کاشانہ انسانيت کے دروبام کو روشن کئے هوئے هيں اور جس کے مينار عظمت پر کردار سازي کا پر چم لھراتا هوا نظر آتا هے زينب کے مقدس وجود ميں دنيائے بشريت کي تمام عظمتيں اور پاکيز ہ رفعتيں سمٹ کر اپنے آثار نماياں کرتي هوئي نظر آتي هيں زينب کا دوسري عام خواتينوں پر قياس کرنا يقينا ناانصافي هے کيونکہ امتياز وانفردي حيثيت اور تشخص هي کے سائے ميں ان کي قدآور شخصيت کے بنيادي خدو خال نماياں هو سکتے هيں اور يہ کھنا قطعاً مبالغہ نهيں کہ زينب ايک هوتے هوئے بھي کئي ايک تھيں
حضرت زینب (س) عالمہ غير معلمہ ہیں
قال علي ابن الحسين عليهما السلام: " انت بحمد الله عالمة غير معلمة فهمة غير مفهمة"(۱)
امام زين العابدين عليہ السلام فرماتے هيں کہ بحمد اللہ ميري پھوپھي (زينب سلام عليھا) عالمہ غيرمعلمہ هيں اور ايسي دانا کہ آپ کو کسي نے پڑھايا نهيں هے.
زينب سلام عليھا کي حشمت و عظمت کے لئے يهي کافي تھا کہ انھيں خالق حکيم نے علم لدني ودانش وھبي سے سرفراز فرمايا تھا اور زينب ايک فردنهيں بلکہ اپنے مقدس وجود ميں ايک عظيم کائنات سميٹے هوئے هيں ايک ايسي عظيم کائنات جس ميں عقل و شعور کي شمعيں اپني مقدس کرنوں سے کاشانہ انسانيت کے دروبام کو روشن کئے هوئے هيں اور جس کے مينار عظمت پر کردار سازي کا پر چم لھراتا هوا نظر آتا هے زينب کے مقدس وجود ميں دنيائے بشريت کي تمام عظمتيں اور پاکيز ہ رفعتيں سمٹ کر اپنے آثار نماياں کرتي هوئي نظر آتي هيں زينب کا دوسري عام خواتينوں پر قياس کرنا يقينا ناانصافي هے کيونکہ امتياز وانفردي حيثيت اور تشخص هي کے سائے ميں ان کي قدآور شخصيت کے بنيادي خدو خال نماياں هو سکتے هيں اور يہ کھنا قطعاً مبالغہ نهيں کہ زينب ايک هوتے هوئے بھي کئي ايک تھيں۔ زينب نے کربلا کي سرزمين پر کسب کمال ميں وہ مقام حاصل کيا جس کي سرحديں دائرہ امکان ميں آنے والے ھر کمال سے آگے نکل گئيں اور زينب کي شخصيت تاريخ بشريت کي کردار ساز ھستيوں ميں ايک عظيم و منفرد مثال بن گئي ھم فضيلتوں کمالات اور امتيازي خصوصيات کي دنيا پر نظر ڈالتے هيں تو زينب کي نظير ھميں کهيں نظر نهيں آتي اور اس کي وجہ يهي هے کہ زينب جيسا کہ ميں نے بيان کيا هے کہ اپنے وجود ميں ايک عظيم کائنات سميٹے هوئے جس کي مثال عام خواتين ميں نهيں مل سکتي هے اور يہ بات يہ ايک مسلم حقيقت بن چکي هے کہ انساني صفات کو جس زاو يے پر پرکھا جائے زينب کا نام اپني امتيازي خصوصيت کے ساتھ سامنے آتا هے جس ميں وجود انساني کے ممکنہ پھلوؤں کي خوبصورت تصوير اپني معنوي قدروں کے ساتھ نماياں دکھا ئي ديتي هے۔
جناب زينب ان تمام صفات کے ساتھ ساتھ فصاحت و بلاغت کي عظيم دولت و نعمت سے بھي بھره مند تھي زينب بنت علي تاريخ اسلام کے مثبت اور انقلاب آفريں کردار کا دوسرا نام هے صنف نازک کي فطري ذمہ داريوں کو پورا کرنے اور بني نوع آدم عليہ السلام کو حقيقت کي پاکيز ہ راہ دکھانے ميں جھاں مريم و آسيہ و ھاجرہ و خديجہ اور طيب وطاھره صديقہ، طاھر ہ فاطمہ زھرا سلام اللہ عليھم کي عبقري شخصيت اپنے مقدس کردار کي روشني ميں ھميشہ جبين تاريخ کي زينت بن کر نمونہ عمل ثابت هوئي هيں وھاں زينب بھي اپنے عظيم باپ کي زينت بن کر انقلاب کربلا کا پرچم اٹھائے هوئے آواز حق و باطل سچ و جھوٹ ايمان و کفر اور عدل وظلم کے درميان حد فاصل کے طور پر پھچاني جاتي هيں زينب نے اپنے عظيم کردار سے آمريت کو بے نقاب کيا ظلم و استبداد کي قلعي کھول دي دنيا کے زوال پزير حسن وجمال پر قربان هونے والوں کو آخرت کي ابديت نواز حقيقت کا پاکيزہ چھرہ ديکھا يا صبرو استقامت کا کوہ گراں بن کر علي عليہ السلام کي بيٹي نے ايسا کردار پيش کيا جس سے ارباب ظلم و جود کو شرمندگي اور ندامت کے سوا کچھ نہ مل سکا زينب کو علي و فاطمہ عليھما السلام کے معصوم کردار ورثے ميں ملے اما م حسن عليہ السلام کا حسن وتدبير جھاں زينب کے احساس عظمت کي بنياد بنا وھاں امام حسين عليہ السلام کا عزم واستقلال علي عليہ السلام کي بيٹي کے صبر و استقامت کي روح بن گيا ، تاريخ اسلام ميں زينب نے ايک منفرد مقام پايا اور ايساعظيم کارنامہ سرانجام ديا جو رھتي دنياتک دنيائے انسانيت کے لئے مشعل راہ واسوہ حسنہ بن گيا۔
زينب بنت علي (ع) تاريخ اسلام ميں اپني مخصوص انفراديت کي حامل هے اور واقعہ کربلا ميں آپ کے صبر شجاعانہ جھاد نے امام حسين عليہ السلام کے مقدس مشن کو تکميل يقيني بنايا آپ نے دين اسلام کي پاکيزہ تعليمات کا تحفظ و پاسداري ميں اپنا کردار اس طرح ادا کيا کہ جيسے ابوطالب(ع) رسول اللہ (ص) کي پرورش ميں اپنے بھتيجے کے تحفظ کے لئے اپني اولاد کو نچھ اور کرنا پسند کرتے تھے کيونکہ ايک هي ھدف تھا کہ محمد بچ جائے وارث اسلام بچ جائے بالکل اسي طرح زينب کاحال هے کہ اسلام بچ جائے دين بچ جائے چاهے کوئي بھي قرباني ديني پڑے اسي لئے تاريخ ميں زينب کي قرباني کي مثال نهيں ملتي يہ شجاع کي بيٹي هے جس کي شجاعت کا لوھا بڑے بڑوں نے مانا تھا اس شجاعت کے پيکر کي ولادت باسعادت کے موقع پر جب اسم مبارک کي بات آئي تو تاريخ گواہ هے کہ سيدہ زينب کي ولادت ھجرت کے پانچويں سال ميں جمادي الا وليٰ کي پانچ تاريخ کو هوئي اور آپ اپنے بھائي حسين عليہ السلام کے ايک سال بعد متولد هوئيں جس وقت فاطمہ زھرا سلام اللہ عليھا اس گوھر ناياب کو اپنے ھاتھوں پر اٹھائے هوئے دل کے اندر اس کي آنے والي زندگي کے چمن کو سجائے رسول اللہ (ص)کي خدمت ميں حاضر هوئيں اورعرض کي کہ اے بابا اس بچي کا نام تجويز فرمائيں ،روايت کي گئي کہ جس وقت جناب زينب بنت علي ابن ابيطالب عليھم السلام کي ولادت با سعادت هو ئي تو رسول اللہ(ص) کو ولادت کي خبر دي گئي آپ بہ نفس نفيس فاطمہ الزھرا عليھا السلام کے گھر تشريف لائے اور فاطمہ زھرا سے فرمايا اے ميري بيٹي ،اپني تازہ مولودہ بچي کو مجھے دو پس جب کہ شھزادي نے زينب بنت علي عليھمالسلام کو رسول اکرم (ص) کے سامنے پيش کيا تو رسول اللہ (ص) نے زينب کو اپني آغوش ميں لے کر بحکم خدا اس بچي کا نام زينب رکھا۔
اس لئے کہ زينب کے معني هيں باپ کي زينت جس طرح عربي زبان ميں "زين "معني زينت اور "اب"معني باپ کے هيں يعني باپ کي زينت هيں۔
اپنے سينہ اقدس سے لگا ليا اور اپنا رخسار مبارک زينب بنت علي(ع) کے رخسار مبارک پر رکھ کر بلند آواز سے اتنا گريہ کيا کہ آپ کے آنسوں آپ کي ريش مبارک پر جاري هوگئے فاطمہ زھرا نے فرمايا اے بابا جان آپ کے رونے کا کيا سبب هے اے بابا آپ کي دونوں آنکھوں کو اللہ نے رلايا نهيں هے ؟ تو رسول اللہ (ص) نے فرمايا اے ميري بيٹي فاطمہ آگاہ هو جاؤ کہ يہ بچي تمھارے اور ميرے بعد بلاؤں ميں مبتلا هو گي اور اس پر طرح طرح کے مصائب پڑيں گے پس يہ سن کر فاطمہ زھرا سلام اللہ عليھانے بھي گريہ کيا اور پھر فرمايا اے بابا جان جو شخص ميري اس بيٹي اور اس کے مصائب پر بکا کرے گا تو اس کو کيا ثواب ملے گا ؟ تو رسول اللہ نے فرمايا اے ميرے جگر کے ٹکڑے اور اے ميري آنکھوں کي ٹھنڈک ، جو شخص زينب کے مصائب پر گريہ کنا هو گا تو اس کے گريہ کا ثواب اس شخص کے ثواب کے مانند هو گا جو زينب کے دونوں بھائيوں پر گريہ کرنے کا هے۔ ۔(۲)
زينب اس باعظمت خاتون کانام هے جن کا طفوليت فضيلتوں کے ايسے پاکيزہ ماحول ميں گذرا هے جو اپني تمام جھتوں سے کمالات ميں گھرا هوا تھا جس کي طفوليت پر نبوت و امامت کا سايہ ھر وقت موجود تھا اور اس پر ھر سمت نوراني اقدار محيط تھيں رسول اسلام (ص) نے انھيں اپني روحاني عنايتوں سے نوازا اور اپنے اخلاق کريمہ سے زينب کي فکري تربيت کي بنياديں مضبوط و مستحکم کيں نبوت کے بعد امامت کے وارث مولائے کائنات نے انھيں علم و حکمت کي غذا سے سير کيا عصمت کبريٰ فاطمہ زھرا نے انھيں فضيلتوں اور کمالات کي ايسي گھٹي پلائي جس سے زينب کي تطهير و تزکيہ نفس کا سامان فراھم هوگيا اسي کے ساتھ ساتھ حسنين شريفين نے انھيں بچپن هي سے اپني شفقت آميز مرافقت کا شرف بخشا يہ تھي زينب کے پاکيزہ تربيت کي وہ پختا بنياديں جن سے اس مخدومہ اعليٰ کا عھد طفوليت تکامل انساني کي ايک مثال بن گيا. (۳) وہ زينب جو قرة عين المرتضيٰ جو علي مرتضيٰ کي آنکھوں کي ٹھنڈک هو جو علي مرتضيٰ کي آنکھوں کانور هو وہ زينب جو علي مرتضيٰ کي قربانيوں کو منزل تکميل تک پھنچانے والي هو وہ زينب جو"عقيلة القريش" هو جو قريش کي عقيلہ و فاضلہ هو وہ زينب جو امين اللہ هو اللہ کي امانتدار هو گھر لٹ جائے سر سے چادر چھن جائے بے گھر هو جائے ليکن اللہ کي امانت اسلام پر حرف نہ آئے، قرآن پر حرف نہ آئے، انسانيت بچ جائے ، خدا کي تسبيح و تھليل کي امانتداري ميں خيانتداري نہ پيدا هو ، وہ هے زينب جو ”آية من آيات اللہ“آيات خدا ميں ھم اھلبيت خدا هيں ھم اللہ کي نشانيوں ميں سے ھم اللہ کي ايک نشاني هيں وہ زينب جو مظلومہ وحيدہ بے مثل مظلومہ جس کي وضاحت آپ کے مصائب ميں هو گي جو مظلوموں ميں سے ايک مظلومہ "مليکة الدنيا"وہ زينب جو جھان کي ملکہ هے جو ھماري عبادتوں کي ضامن هے جو ھماري زينب اس بلند پائے کي بي بي کا نام جس کا احترام وہ کرتا جس کا احترام انبياء ما سبق نے کيا هے جس کو جبرائيل نے لورياں سنائي هيں کيو نکہ يہ بي بي زينب ثاني زھرا سلام اللہ عليھا هے اور زھرا کا حترام وہ کرتا تھا جس کا احترام ايک لاکھ چو بيس ھزار انبياء کرتے تھے ۔ رحمة للعالمين کے احترام ميں ايک لاکھ انبياء کھڑے هوتے هو ئے نظر آئے عيسيٰ نے انجيل ميں نام محمد ديکھا احترام رحمة للعالمين ميں کھڑے هوگئے موسيٰ نے توريت ميں ديکھا تو اس نبي کے اوپر درود پڑھنے لگے تو مددکے لئے پکارا احترام محمد ميں سفينہ ساحل پہ جا کے کھڑاهوگيا جس رحمت للعالمين کے احترام ميں ايک کم ايک لا کھ چوبيس ھزار انبيا ء کا، کارواں کھڑا هو جائے تووہ رحمت للعالمين بھي تو کسي کے احترا م ميں کھڑا هوتا هو گا ۔ تاريخ بتاتي هے کہ جب بھي فاطمہ سلام اللہ عليھا محمد (ص) کے پاس آئيں محمد کھڑے هو گئے اب بات واضح هو گئي کہ محمد(ص)اکيلے نهيں فاطمہ کے احترام ميں کھڑے هوئے بلکہ ايک لاکھ چوبيس ھزار انبياء کا کارواں احترام فاطمة الزھرا سلام اللہ عليھاميں کھڑا هوااب زينب هيں ثاني زھرا اگران کے تابوت و ان کے حرم کے سامنے احترام ميں اگر شيعہ کھڑا هو جائے تو سمجھ لينا کہ وہ سنت پيغمبر ادا کررھا هے ۔
کائنات کي سب سے محکم و مقدس شخصيتوں کے درميان پرورش پانے والي خاتون کتني محکم و مقدس هوگي اس کا علم و تقويٰ کتنا بلندو بالا هوگا يهي وجہ هے کہ روايت کے جملہ هيں کہ آپ عالمہ غير معلمہ هيں آپ جب تک مدينہ ميں رهيں آپ کے علم کا چر چہ هو تا رھا اور جب آپ مدينہ سے کوفہ تشريف لائيں تو کوفہ کي عورتوں نے اپنے اپنے شوھروں سے کھا کہ تم علي سے درخواست کرو کہ آپ مردوں کي تعليم و تربيت کے لئے کافي هيں ليکن ھماري عورتوں نے يہ خواھش ظاھر کي هے کہ اگر هو سکے تو آپ اپني بيٹي زينب سے کھہ ديں کہ ھم لوگ جاھل نہ رہ سکيں ايک روز کوفہ کي اھل ايمان خواتين رسول زادي کي خدمت ميں جمع هو گئيں اور ان سے درخواست کي کہ انھيں معارف الٰهيہ سے مستفيض فرمائيں زينب نے مستورات کوفہ کے لئے درس تفسير قرآن شروع کيا اور چند دنوں ميں هي خواتين کي کثير تعداد علوم الٰهي سے فيضياب هونے لگي آپ روز بہ روز قرآن مجيد کي تفسير بيان کر تي تھيں اور روزبہ روز تفسير قرآن کے درس ميں خواتين کي تعداد ميں کثرت هو رهي تھي درس تفسير قرآن عروج پر پھنچ رھا تھااور ساتھ هي کوفہ ميں آپ کے علم کا چرچہ روز بروز ھر مردو زن کي زبان پر تھااور ھر گھر ميں آپ کے علم کي تعريفيں هو رهي تھيں اور لوگ علي(ع) کي خدمت ميں حاضر هو کر آپ کي بيٹي کے علم کي تعريفيں کيا کرتے تھے يہ اس کي بيٹي کي تعريفيں هو رهي هے جس کا باپ "راسخون في العلم " جس کا باپ باب شھر علم هے جس کا باپ استاد ملائکہ هے ۔
حوالہ جات:
۱۔خصائص زينبيہ ص ۷۹ ؛ سفينةالبحار جلد ۱ص۵۵۸۔
۲۔ خصائص زينبيہ :ص۵۲زينب زينب ہے۷۳۔
۳۔ صحيفہ وفا :ص۱۱۳۔
 

Add comment


Security code
Refresh